قرص درمان درد مفصل شانه
نوشته شده توسط : media

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه براساس شدت و نوع آسیب‌دیدگی تفاوت دارد و دوز آن باید توسط پزشک تعیین شود. درد شانه می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب‌دیدگی‌ فیزیکی، بیماری‌های مفصلی مزمن و تنش و استرس به‌وجود می‌آید. چنانچه درد این ناحیه ادامه داشته باشد، می‌توانید برای درمان از طریق متدهای نوین پزشکی به کلینیک دینا در شرق تهران مراجعه کنید.

اگرچه مصرف قرص می‌تواند در کاهش میزان درد و التهابات شانه موثر باشد، اما اگر قصد استفاده از داروهای مسکن و استروئیدها از جمله ناپروکسن و ایبوبروفن را دارید، قبل از هر چیز به پزشک مراجعه کنید و حتماً از عوارض جانبی آن مطلع شوید.

 

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه

مصرف قرص درمان درد مفصل شانه باید با تجویز پزشک و براساس نوع آسیب باشد. درمان دردهای مزمن شانه از طریق دارو درمانی از راهکارهای مناسب برای کاهش میزان درد و تورم این ناحیه از بدن است. با توجه به اینکه داروهای متعددی برای کاهش میزان درد و ناراحتی وجود دارد، اما باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دوز و میزان مصرف قرص برای شما تعیین شود. پزشکان معمولاً داروهای زیر را به‌عنوان بهترین قرص‌ جهت کنترل درد، التهاب و رفع گرفتگی و اسپاسم شانه تجویز می‌کنند:

۱- آسپرین

۲- تایلنول

۳- ناپروکسن

۴- استامینوفن

۵- دیکلوفناک

۶- ایبوبروفن

قرص‌های ضد التهاب مفصل شانه تنها در کاهش میزان تورم و درد شانه و کتف مؤثر هستند؛ اما برای درمان علت درد شانه باید برای درمان‌های غیرجراحی و کم خطر اقدام کنید.

نحوه مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد شانه

شما می‌توانید مسکن‌هایی مانند ایبوبروفن و استامینوفن را بدون تجویز و نسخه از داروخانه‌ تهیه کنید، اما توصیه می‌کنیم اگر پس از ۲ الی ۳ روز پس از مصرف این داروها، درد شانه کاهش پیدا نکرد، حتماً برای درمان‌های قطعی و کارآمد اقدام کنید. زمان طلایی جهت تشخیص و درمان درد شانه، هفته‌های اول این بیماری‌ است. بنابراین هرچقدر درمان بیماری به تعویق بیفتد، روند درمان و بهبودی کندتر پیش خواهد رفت.

مصرف استروئیدها برای درمان درد مفصل شانه

استروئیدها غالباً جهت کاهش التهابات شدید و تسریع روند بهبودی مفصل شانه در موارد خاص تجویز می‌شود. از مزایای مصرف این نوع داروها، اثربخشی بالا در کاهش میزان تورم و درد عضلات و مفاصل شانه است.

استفاده از داروهای استروئیدی باید تحت نظر پزشک باشد، چراکه مصرف طولانی‌مدت این داورها می‌تواند موجب عوارض جانبی از جمله تضعیف سیستم ایمنی، پوکی استخوان و اضافه وزن شود.

 مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها جهت درمان درد مفصل شانه

مکمل‌هایی چون کندرویتین،، گلوکوزامین و ویتامین D جهت بهبود سلامت مفاصل شانه و کاهش درد آن بسیار مؤثر است. این قرص‌ها می‌توانند به تقویت مفاصل کمک کنند و روند تخریب بافت های شانه را کند کنند. برای کاهش خطرات جانبی این داروها حتماً با مشورت پزشک باشد.

گلوکزامین و کندرویتین دو مکمل ترکیبی برای کمک به رفع درد و بهبود عملکرد در افراد دارای آرتروز شانه کاربرد دارند. قرص‌های  اُمگا-3 فتی اسیدها، کورکومین، MSM (متیل سولفونیل متان)، کلاژن و ویتامین D، نیز می‌توانند به حفظ غضروف‌های سالم کمک کنند.

قرص‌های قوی‌تر برای درمان درد مفصل شانه

قرص‌های قوی‌تر برای درمان درد مفصل شانه

داروهای متفاوتی برای کاهش درد شانه وجود دارد، اما اگر شدت درد کم نشود و به پزشک دسترسی ندارید، می‌توانید از قرص‌های زیر نیز استفاده کنید:

۱- قرص میونال ۵۰ میلی گرم، دکونتراکتیل و قرص دیازپام ۵ میلی گرم: موثر برای گرفتگی شانه و کتف.

۲- قرص هپاکول ۶۵۰: این قرص می‌تواند درد مزمن شانه و کتف را تا حد زیادی کنترل کند، اما این دارو برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب است و حداکثر ۴ بار در روز به فاصله ۶ ساعت امکان مصرف یک کپسول را دارید.

به‌علاوه تزریق ویتامین‌های گروه B از جمله ویتامین B1 و B6 و B12 تحت نظر پزشک متخصص در کاهش درد مفاصل شانه مؤثر است. در صورتی که مشکلات زمینه‌ای دیگری مثل شکستگی استخوان یا دررفتگی شانه دارید، این داروها نمی‌توانند آسیب را درمان کنند و نیاز به درمان‌های پزشکی دارید.

خلاصه مطالب

بهترین قرص درمان درد مفصل شانه شامل ناپروکسن، دیکلوفناک و ایبوبروفن است. اگر این قرص‌ها برای کاهش درد و التهابات شانه موثر نباشد، می‌توانید از داروهای قوی‌تر مثل میونال و هپاکول و ویتامین‌های گروه B استفاده کنید. برای جلوگیری از هرونه عوارض جانبی توصیه می‌کنیم این داروها را تحت نظر پزشک متخصص و با دوز مشخص مصرف نمایید.

چنانچه داروهای مسکن، استروئیدها و مکمل‌ها برای درمان دردهای مزمن شانه مؤثر نباشند، باید برای درمان‌های پزشکی و رفع علت اصلی آسیب شانه اقدام کنید. در حال حاضر متدهای درمانی جدید از جمله اوزون تراپی و تزریق پی آر پی بهترین روش‌ها جهت رفع درد مفاصل شانه است و پس از چند جلسه می‌توانید اثر و ماندگاری آن را مشاهده کنید. جهت درمان قطعی از طریق این روش‌ها به کلینیک دینا با برخورداری از کادر پزشکی مجرب مراجعه کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: